Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kategóriák / Termékek

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Az InterWeb Solution Kft. által működtetett
Fonalkosár Kézimunkabolt Webáruházban történő vásárláshoz

Verzió: 2.0

Érvényes: 2024.01.28-tól visszavonásig.

Tartalomjegyzék

1. ADATOK, MEGHATÁROZÁSOK

    1.1. Üzemeltetői és adatkezelői információk

    1.2. Meghatározások

2. A TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK

    2.1. Termékek

    2.2. Akciók

    2.3. Elírások

3. A MEGRENDELÉS MENETE

    3.1. Termékek kiválasztása

    3.2. Szállítási/fizetési módot beállítása és adatok megadása

        3.2.1. Fizetési módok

        3.2.2. Szállítási módok

    3.3. A rendelés véglegesítése

    3.4. Adatbeviteli hibák javítása

    3.5. Rendelés visszaigazolás

4. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE

    4.1. Rendelés feldolgozásának ideje

    4.2. Átadás-átvétel kötelezettség

    4.3. Az átadás menete

        4.3.1. Az át nem vétel következményei

        4.3.2. Szolgáltató késedelmének esete

5. ELÁLLÁS JOGA

    5.1. A Fogyasztó indokolás nélküli elállási joga

    5.2. Elállási jog gyakorlásának menete

    5.3. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot

    5.4. Elállási nyilatkozat minta

6. SZABÁLYOZÓK

7. SZAVATOSSÁG

    7.1. Mely esetekben nem él a szavatosság és jótállás

    7.2. Hibás teljesítés esete

    7.3. Kellékszavatosság

    7.4. Termékszavatosság

8. VEGYES RENDELKEZÉSEK

9. PANASZKEZELÉS RENDJE

10. SZERZŐI JOGOK

11. ADATVÉDELEM

 Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni www.fonalkosar.hu webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdés esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére!

Jelen ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján (http://www.fonalkosar.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető, letölthető és bármikor kinyomtatható a következő weboldalról: https://fonalkosar.hu/aszf

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezéseire.

1. ADATOK, MEGHATÁROZÁSOK

1.1. Üzemeltetői és adatkezelői információk

A www.fonalkosar.hu szolgáltatójának, mint üzemeltetőnek adatai

A cég neve:

InterWeb Solution Kft.

Székhely:
(a panaszügyintézés levelezési címe)

1213 Budapest,
Aradi vértanúk útja 58.

E-mail cím:

info@fonalkosar.hu

Cégjegyzékszám:

01-09-326291

Adószám:

14827262-2-43

Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve

Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Telefonszám:

+36-30-6700674

Továbbiakban:

Szolgáltató

 

Az webáruház tárhelyszolgáltatójának, mint adatkezelőnek az adatai

A cég neve:

Profitárhely Kft.

Székhely:

6000 Kecskemét, Szolnoki út 23.

E-mail cím:

ugyfelszolgalat@profitarhely.hu

Cégjegyzékszám:

03-09-121889

Adószám:

23173080-2-03

Telefonszám:

+36 20 254 0866

Továbbiakban:

Tárhelyszolgáltató

1.2. Meghatározások

Szolgáltató: A webáruház üzemeltetője

Felhasználó: A webáruház látogatója.

Vevő: A webáruház vásárója.

Fogyasztó: Az a Vevő, aki magánszemély.

Vállalkozó: Az a Vevő, aki nem magánszemély.

2. A TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK

2.1. Termékek

A megjelenített termékek, szolgáltatások a webáruházból online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt ÁFÁ-t. Nem tartalmazzák a szállítással, fizetéssel kapcsolatos díjakat. Csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A webáruházban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék, szolgáltatás nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg - ha ez lehetséges. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelnek. A Szolgáltató felelősséget nem vállal a webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt, továbbá a termékleírásban szereplő hibáért sem, melynek ismeretében megvásárolja a Vevő az adott terméket. A Vevő tudomásul veszi, hogy egyes termékek szériában kerülnek legyártásra, és az egyes szériák között kis mértékű eltérések lehetségesek. Szolgáltató amennyire lehetséges, az egyes rendeléseknél törekszik egy szériából származó termékkel szolgálni az egyes megrendeléseknél, azonban amennyiben ez sikertelen, az nem minősül hibás teljesítésnek.

2.2. Akciók

Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Vevőket az akcióról és annak pontos időtartamáról. Szolgáltató az akciós árak meghatározásakor jogszerűen jár el, megfelelve a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályainak.

2.3. Elírások

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, esetleg rendszerhiba miatt téves ár kerül feltüntetésre, akkor a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni, hanem lehetősége van az ajánlat visszautasítására és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást, amelynek ismeretében a Vevőnek joga van nem elfogadni a módosított ajánlatot. Hibás ár alatt értjük azt az árat, amin a vállalkozónak nincs meg a szerződéses akarata a szerződés megkötésére.

3. A MEGRENDELÉS MENETE

3.1. Termékek kiválasztása

Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webáruházba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát és egyéb jellemzőit beállítja, kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Bármikor lehetősége van megtekintheti a kosár tartalmát, módosítani vagy törölni a benne lévő termékeket, szolgáltatásokat.

3.2. Szállítási/fizetési módot beállítása és adatok megadása

3.2.1. Fizetési módok

A webáruházban kizárólag előre-utalással van lehetőség fizetésre, az alábbiak szerint:

Átutalás: Felhasználó a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) átvételére az általa választott és előre kifizetett szállítási módon.

3.2.2. Szállítási módok

Fonalkosár Futár– KIZÁRÓLAG CSEPELEN BELÜL: A webáruházban a Szolgáltató által személyesen történő kiszállításra van mód, kizárólag kedvezményes házhozszállítást biztosít Budapest XXI. kerületén belül, melyet kizárólag a 121X irányítószámú szállítási címek eseténen biztosít.

Házhozszállítás MPL futárszolgálattal: A Szolgáltató logisztikai partnerén keresztül magyarországi címekre szállíttat ki.  

Szállítási költség (bruttó összegek):

-          30.000 Ft-ot elérő rendelésnél a házhozszállítás díjmentes.

-          30.000 Ft alatt

            Fonalkosár Futár esetén: 500 Ft ;

            MPL házhozszállítás esetén: 1990 Ft

        szállítási költséget számolunk fel.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. Felhasználó a Ptk. 6:127. §-a alapján késedelem nélkül köteles meggyőződni arról, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelelő-e.

A termék(ek) kézbesítése
        Fonalkosár Futár esetén: munkanapokon történik 8-19 óra közötti időszakban, időpontegyeztetéssel. 

        MPL házhozszállítás esetén: az MPL mindenkori hétköznapokon történő házhozszállítási rendje szerint történik, melyről a Felhasználó e-mailes értesítést kap.

3.3. A rendelés véglegesítése

Az adatok megadását követően Felhasználó egy összegzést kap a rendelésről. Kötelezően ki kell pipálnia, hogy a mindenkori aktuális Általános Szerződési Feltételeket (melyet kattintással elérhet itt is) és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget tudomásul vette. Megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. Majd a „Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését. Felhasználó a Megrendeléssel tudomásul veszi, hogy a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.

3.4. Adatbeviteli hibák javítása

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. A rendelés adatainak rögzítése során folyamatosan lehetősége van a bevitt tételek javítására/törlésére. Felhasználónak lehetősége van a rendelés elküldése után is kérni az esetleges hibák javítását telefonon, vagy e-mailen.

3.5. Rendelés visszaigazolás

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót (Vevőt) a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

4. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉSE

4.1. Rendelés feldolgozásának ideje

A megrendelések feldolgozása többnyire, de nem kizárólag munkanapokon történik, 8 és 19 óra közötti munkaidőben. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Általános teljesítési határidő: a szerződés létrejöttétől számított 2-8 munkanapon belül.

4.2. Átadás-átvétel kötelezettség

Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Vevő a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles. A Vevő a dolog ellenértékének megfizetése után már csak az elállási jogával élve tudja érvényesíteni módosítási vagy törlési szándékát.

Szolgáltató felhívja a Vevő figyelmét, hogy amennyiben a Vevő nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et szerződésszegést követ el, pontosan a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ez azt jelenti, hogy Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát– a termék(ek)hez kapcsolódótárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesítheti a Vevőkkel szemben. Az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Vevőt terhelhetik.

A fentiek végett a Vevő tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az alábbiak szerint jár el:

4.3. Az átadás menete

A Felhasználó (Vevő) által történt banki átutalással és annak visszaigazolásával a Megrendelés szerződésszerűen létrejött. A megrendelt dolgok átadást a Szolgáltató két alkalommal kísérli meg.

Fonalkosár Futár esetén:
Az első kiszállításra az összeg beérkezését követő 3 munkanapon belül kerül sor - a telefonos/e-mailes egyeztetés függvényében-, de tipikusan az összeg beérkezését követő munkanapon. Amennyiben az első átadás sikertelen, a Szolgáltató második átadási kísérlet tesz. A második átadási próbálkozásra a telefonos/e-mailes egyeztetés függvényében, de legkésőbb 7 napon belül kerül sor. Amennyiben ez idő alatt a Vevőt sem telefonon, sem e-mailen nem elérhető, nem reagál a megkeresésekre, nem található a megadott címen vagy nem biztosítja az átadást, úgy a második átadási próbálkozás után a Szolgáltató úgy tekinti, hogy két átadási kísérlet történt.


MPL futár esetén: Az MPL mindenkor hatályos ÁSZF-jében foglalt kiszállítási rendszer szerint, 2 alkalommal, e-mailes értesítést követően tesz kísérletet. Amennyiben a Vevő nem található a megadott címen vagy nem biztosítja az átadást, úgy a második átadási próbálkozás után a Szolgáltató úgy tekinti, hogy két átadási kísérlet történt.

4.3.1. Az át nem vétel következményei

 

Amennyiben a második átadási kísérlet is sikertelen, akkor a Szolgáltató a Vevő által kezdeményezett rendelés törlésére való kérésnek tekinti az alábbiak szerint:

A Vevő az e-mail címére a korábban megadott számlázási adataival egy Sztornó számlát kap a rendeléséről, valamint egy újabb számlát, Szolgáltatási díj - Árukezelés jogcímen.

-          Sztorno számla: az eredeti megrendelt és kifizetett dolgok ellenszámlája.

-          Kezelési díj számla: A Vevő hibájából ilyen módon meghiúsult megrendelésekért a Szolgáltató bruttó 2500 Ft - Árukezelési díjat számít fel. (Két kiszállítási kísérlet, kommunikációs, adminisztrációs és bankköltség.) Ezt az összeg a 30000 Ft-ot meghaladó összegű rendeléseknél is felszámításra kerül.

A meghiúsult megrendelés összegét a Szolgáltató arra a bankszámlára utalja vissza, ahonnan az összeg beérkezett. A visszautalás az Árukezelés költségével (Br. 2500 Ft) csökkentetten a 2 munkanapon belül megtörténik. Az Árukezelés számla igénybe vett szolgáltatásként kerül kiállításra, mely pénzügyileg teljesített. Meghiúsult megrendelések esetén a fentieken túl a Feleknek további köztelezettsége egymás felé nincs.

4.3.2. Szolgáltató késedelmének esete

A Szolgáltató késedelme esetén a Vevő jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

A Vevő póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

-           a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy

-          a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és kérésére póthatáridő kitűzése nélkül a Vevő által fizetett teljes összeget haladéktalanul visszatéríteni.

5. ELÁLLÁS JOGA

5.1. A Fogyasztó indokolás nélküli elállási joga

A Fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát termék(ek) adásvételére irányuló szerződés esetén a fogyasztó az átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Szolgáltató a jelen tájékoztatásnak nem tesz eleget, a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó a megrendelt terméket átvette. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. A termék visszaküldésének költségét a Fogyasztónak kell viselnie. Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

5.2. Elállási jog gyakorlásának menete

Ha a Fogyasztó az elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján).

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe, más esetben az elektronikusan rögzített időpont a mérvadó. A Fogyasztónak igazolnia kell tudni a postára adás dátumát. (Ajánlott küldemény)

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik. Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza. (Banki utalás)

A dolog Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően - az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett - videóval rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása.

5.3. A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot

Vállalkozásnak minősülő Vevő olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vevőket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát: olyan áru értékesítése esetén, amely a vásárló személyéhez kötött, illetve amelyet a vásárló kifejezett utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.

A Fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:

-          olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

-          olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

-          hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

-          a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ugyanakkor a Szolgáltatót visszatartási jog illeti meg. A vállalkozás mindaddig visszatarthatja a termék vételárát, amíg a fogyasztó a terméket kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén, írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével).

5.4. Elállási nyilatkozat minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

 

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT (minta)

Címzett: InterWeb Solution Kft, Fonalkosár Kézimunkabolt (info@fonalkosar.hu; 1213, Budapest, Aradi vértanúk útja 58.)

Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől: __________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Megrendelés időpontja /átvétel időpontja: _______________________________________

Fogyasztó neve: _____________________________________________________________

Fogyasztó címe: _____________________________________________________________

___________________________________
A fogyasztó aláírása (postai levél esetén)

_____________
Dátum

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

6. SZABÁLYOZÓK

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen ÁSZF-ben található elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vevőket illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

7. SZAVATOSSÁG

A Szolgáltató a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályaira vonatkozó jogszabályokat betartja. 

7.1. Mely esetekben nem él a szavatosság és jótállás

A Szolgáltató nem tudja a szavatossági és jótállási igényt figyelembe venni az alábbi esetekben:

-          nem rendeltetésszerű használatból eredő meghibásodásoknál;

-          a vásárlást igazoló dokumentumok hiánya esetén;

-          külső mechanikus behatás által keletkezett meghibásodás esetén;

-          szakszerűtlen tárolás miatti meghibásodás esetén;

-          túlterhelésből adódó meghibásodás, baleset, bűncselekmény, rongálás esetén;

-          nem a termék leírásának, rendeltetésének megfelelő használat esetén;

-          szakszerűtlen szerelés, javítás vagy üzemeltetés és a szükséges karbantartások hiánya esetén;

-          javított alkatrész esetén;

7.2. Hibás teljesítés esete

A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

7.3. Kellékszavatosság

Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Vevő – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Vevő (ha fogyasztónak minősül) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni, a szerződés teljesítésétől számított két éves (Vállalkozás vagy használt termékek esetén 1 éves) elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

-          két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

-          két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

7.4. Termékszavatosság

Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: 
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy 
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. 
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. 
 

Fogyasztó kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 1 éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez alapján a Szolgáltató nem tartozik szavatossággal, illetve jótállással, ha bizonyítani tudja, hogy a kár a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

8. VEGYES RENDELKEZÉSEK

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató a ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webáruháza Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a Felhasználó Fogyasztó, a Fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az Fogyasztó belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

9. PANASZKEZELÉS RENDJE

Szolgáltató célja a megfelelő minőségű kiszolgálás. Amennyiben a Felhasználónak panasza van, azt telefonon, e-mailen és postai levél útján is megteheti.

Szóbeli panaszt a Szolgáltató lehetőségeihez képest azonnal megvizsgálja, szükség szerint javítja a hibát. Ha a panaszos nem elégedett, joga van írásos panaszt tenni.

Írásos panasz esetén a Szolgáltató 30 napon belül igazolható módon érdemben válaszol a panaszra, jogszabályi kötelezettség szerint jár el.

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el:

 https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: https://bekeltetes.hu/

10. SZERZŐI JOGOK

Miután a http://www.fonalkosar.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a http://www.fonalkosar.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Felhasználó az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót bárminemű feltétel és korlátozás nélkül is letöltheti, tárolhatja.

11. ADATVÉDELEM

A weboldal mindenkori adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: www.fonalkosar.hu/adatvedelem.

Szolgáltató a webáruház használata során a részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az a webáruház alvállalkozója és az adat átadása a megrendelés teljesítéséhez, kézbesítéséhez szükséges.

A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb.). Ezen adatokat a Szolgáltató kizárólag jogilag hitelesen indokolt és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére.

A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges lehet. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén előfordulhat, hogy a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben vagy egyáltalán nem lesznek használhatók. A cookie egy olyan fájl, amelyet a szerver küld a felhasználó böngészőjének és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szolgáltató a megrendelés teljesítéséhez használja fel. Az egyes informatikai rendszerek által, a Szolgáltató webáruházában leadott megrendelésből készült számla adatai - a rendelés leadása folyamán megadott adatokkal - rögzítésre, és tárolásra kerülnek a hatályos számviteli törvényben meghatározott időszakra.

Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a www.fonalkosar.hu oldalon, vagy az info@fonalkosar.hu e-mail címen, vagy az Szolgáltató székhelycímén (InterWeb Solution Kft., 1213, Budapest Aradi vértanúk útja 58.) postai levél útján.